آنالیزِ تست Analyzetest

تجزیه و تحلیل آزمون های آزمایشگاهی رشته های دانشگاهی

آنالیزِ تست Analyzetest

تجزیه و تحلیل آزمون های آزمایشگاهی رشته های دانشگاهی






آنالیزِ تست Analyzetest
جهت تحلیل و آنالیز نتایج آزمون های آزمایشگاهی:
TGA
XRD
FTIR
Raman
UV-Vis
EIS
Polarization
Noise
XPS
SEM & TEM
EDS
Ellipsometry
Electroluminescence (EL) spectroscopy
photoluminescence (PL) spectroscopy
NMR
contact angle
DMA

با شماره تماس 09132050479 (جاوید) تماس حاصل نموده و یا از طریق تلگرام پیام ارسال فرمایید. همچنین می توانید به آدرس زیر ایمیل ارسال فرمایید:
javidparvar@gmail.com
در صورتی که در تحلیل یکی از آزمون های آزمایشگاهی تجربه و تبحر دارید با همین راه های ارتباطی و یا از قسمت استخدام آنالیزگر رزومه خود را ارسال فرمایید.
بایگانی

طیف فرو سرخ و تاباندن نور بر ساختار مولکولی، به معنای واقعی کلمه یکی از اصلی ترین و مفیدترین ابزار اکتشافات علمی در اطراف ما بوده است از آنجاییکه از ابتدای زمان،نژاد بشر شروع به استفاده از آن کرده است حتی قبل از آنکه ما نامی بر آن بگذاریم. این ابزار شگفت انگیز چیست؟ نور!روشن سازی به ما اجازه می دهد تا ببینیم آنچه که ما داریم انجام می دهیم و مشاهدات بنیادی در مورد بتحقیقات علمی را ممکن می سازد و اندازه گیری طول موج های روشن مختلف می تواند به ما در مورد یک ماده بگوید. در آزمایش پلیمرها، برای بدست آوردن اطلاعات در مورد ماده دلخواه، ما از طیف سنجی (آزمایش اینکه مواد چطور در یک جامد، مایع یا شکل گازی با نورواکنش می دهند) استفاده می کنیم.

با تابش پرتو نور به درون یک نمونه و اندازه گیری مقدار نوری که ماده جذب می کند (یا به بازتاب ها اجازه عبور می دهد) ما می توانیم چیزهای زیادی در مورد ساختار مولکولی ماده بگوییم. این فرآیند (طیف سنجی) می تواند برای موادی که در مقابل هر دو طیف آشکار نور واکنش نشان می دهند و همچنین موادی که نسبت به موج های کوتاه بیرونی آنچه ما می توانیم با چشم غیرمسلح (نور فروسرخ) مشاهده کنیم واکنش نشان می دهند، عملیاتی شود. طیف سنجی فروسرخ به ما کمک می کند تا عبور و جذب فرو سرخ را تفسیر کنیم و یک «اثر انگشت» مولکولی از مواد می سازد. دقیقا مثل مردم، دو ساختار مولکولی دقیقا یکسان اثر انگشت فروسرخ ارائه نمی کنند.

طیف سنجی تغییر شکل فروسرخ فوریه (FTIR) حتی تواناتر است که به ما اجازه جمع آوری و به انجام رساندن مقادیر بزرگ داده های طیف سنجی با استفاده از فرمولی ریاضی که تغییر شکل فوریه نامیده می شود را می دهد. آنالیز FTIR مزایای زیادی نسبت به دیگر آزمون های طیف سنجی دارد .

این روش احتیاج ندارد که نمونه ما تخریب شود که می تواند به طور ویژه ای مفید باشد زمانیکه ما با مقدار نمونه بسیار کمی سر و کار داریم. آن همچنین دقیق و سریع و همچنین حساس است و قادر به پویش نمونه های نازک است. به عنوان مثال، می توانیم از آنالیز FTIR برای پویش موفق و معلوم کردن کیفیت یک نمونه در یک دهم مدت زمان پایان این جمله، استفاده کنیم. در نهایت، این روش به ما اجازه می دهد تا پویش فرکانس نور فروسرخ چندگانه (یا همه آنها) در یک زمان (با استفاده از یک آزمون منفرد برای تحویل دادن مقدار زیادی از اطلاعات) انجام گیرد.

ترجمه شده توسط تیم پلیمرپلاس (Polymerplus.ir)

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی